Handlekurv


Din handlevogn er tom!

inkl. mva. ekskl.frakt

NOK 0,00

mva. NOK 0,00

Varegruppe

Påskestrikk 2018

Påskestrikk 2018 er en aktivitet for deg som er registrert på Facebook. Aktiviteten foregår i gruppa Påskestrikk 2018, og du må ha kjøpt denne varen for å bli sluppet inn i gruppa. Fra 21.-31. mars veileder jeg deg til å strikke en genser i damestørrelse. Mønsteret er hemmelig, så du vet ikke hvordan den vil se ut til slutt. Følger du de daglige instruksene, er genseren ferdig utpå dagen på påskeaften.

100,00

DENNE VAREN ER EN DIGITAL AKTIVITET SOM FOREGÅR PÅ FACEBOOK

Påskestrikk 2018 er en aktivitet som vil foregå i Facebook-gruppa Påskestrikk 2018. For å bli medlem i den gruppa, må du ha kjøpt varen Påskestrikk 2018 her i nettbutikken, eventuelt kan du vippse kr 100,- til nr. 14727 (Vanjastrikk). Deretter må du trykke på Bli medlem-knappen i Facebook-gruppa Påskestrikk 2018. Det er viktig at du legger inn bestillingen med *ditt* navn slik at jeg finner den igjen blant forespørslene om medlemskap. Når betalingen er registrert, bekrefter jeg deg som medlem i nevnte Facebook-gruppe. NB! Smør deg med tålmodighet. Pågangen kan bli stor, og det er kun én person som kan følge opp betalingene: jeg. Påskestrikk 2018 skjer *på Facebook*, ikke per e-post eller vanlig post - alt foregår i nevnte Facebook-gruppe.

SLIK FUNGERER DET: Jeg har laget et genserdesign til dame. Hver dag fra 21.-31. mars, om morgenen, legger jeg ut dagens instruksjon. Hvis du følger instruksjonene dag for dag, er kofta ferdig utpå dagen på påskeaften, 31. mars. Avhengig av hvilken størrelse du strikker, bør du beregne 2 – 4 timer strikketid hver dag. Dette er ment å være en hyggelig påskeaktivitet, og ingen kommer til å vifte med pekefingeren mot deg hvis du blir hengende etter. Genseren kan strikkes ferdig når det passer deg. 


NB! Innbetalt beløp refunderes ikke, så vær sikker på at du ønsker å betale de 100 kr før du gjør det. Om du ikke rekker å strikke noe særlig mens aktiviteten pågår, vil du få tilgang til mønsteret i sin helhet kort tid etter påske. 


DETTE ER VAREN DU BETALER FOR: Dagens instruksjon blir publisert i filformatet PDF. Dette formatet kan vises og lastes ned fra alle digitale enheter – såfremt riktig programvare er installert. Jeg har ikke anledning til å drive IT-support per Facebook, og du er selv ansvarlig for å installere nødvendig programvare slik at du får åpnet PDF-filer fra din enhet. Ønsker du å skrive ut PDF-filene, må du se til at du har riktig programvare for dette. Får du problemer underveis, be noen rundt deg om hjelp. 


GENERELL INFORMASJON OM ÅRETS DESIGN: 

• navn: Solgløtt  • genser til dame • 7 størrelser fra 89 til 142 cm overvidde (plaggets ferdige mål) • en del ensfarget strikk og mønsterstrikk med to farger - nåen vært få omg strikkes med tre farger • strikkefasthet: 18 m x 24 p  ensfarget glattstrikk = 10 x 10 cm • pinner: settpinner, liten og stor rundpinne nr. 4 og 4,5 (den størrelsen du må ha for å få riktig strikkefasthet) • garn brukt i oppskriften: Lettlopi fra Istex (100 % islandsull, ca. 100 m / 50 g). Garnet kan kjøpes på bl.a. www.sloyd-detaljer.no og www.birgirsdottir.no.


Overviddemål (plaggets ferdige mål): 89 (98) 107 (116) 124 (133) 142 cm 

Farge 1: 300 (350) 350 (400) 400 (450) 450 g

Farge 2: 100 (100) 150 (150) 150 (200) 200 g

Farge 3: 100 (150) 150 (150) 200 (200) 200 g


Valg av størrelse:

Ønsker du en romslig genser, velg størrelsen over ditt eget brystmål. Ønsker du å bruke genseren under f.eks. en skalljakke, velg størrelsen lik eller litt mindre enn ditt eget brystmål. Eks.: Mitt brystmål er 106 cm. Str. 107 cm overvidde er tettsittende, men uten at mønsteret blir strukket.


TIPS! Farge 1 er hovedfargen, men den brukes også som mønsterfarge på i enkelte border. Se til at det er god kontrast mellom farge 1 og farge 3 for at mønsteret skal komme tydelig fram.


NB! Det tas forbehold om riktige garnmengder, da denne oppskriften ikke har vært teststrikket i alle størrelser. Jeg mener at jeg har beregnet nok garn, men kjøp gjerne et ekstra nøste av hver farge, så har du til ev. tilbehør.