Handlekurv


Din handlevogn er tom!

inkl. mva. ekskl.frakt

NOK 0,00

mva. NOK 0,00

Adventsstrikk 2018

Adventsstrikk 2018 er en aktivitet for deg som er registrert på Facebook. Aktiviteten foregår i gruppa Adventsstrikk 2018, og du må ha kjøpt denne varen for å bli sluppet inn i gruppa. Fra 1.-24. desember veileder jeg deg til å strikke en kofte i damestørrelse. Mønsteret er hemmelig, så du vet ikke hvordan kofta vil se ut til slutt. Les mer om designet lenger ned på siden.

NOK 130,-

DENNE VAREN ER EN DIGITAL AKTIVITET SOM FOREGÅR PÅ FACEBOOK

Adventsstrikk 2018 er en aktivitet som vil foregå i Facebook-gruppa Adventsstrikk 2018. For å bli medlem i den gruppa, må du ha kjøpt varen Adventsstrikk 2018 her i nettbutikken, eller du kan vippse kr 130,- til nr. 14727 (Vanjastrikk). Deretter må du be om medlemskap i Facebook- gruppa Adventsstrikk 2018. Det er viktig at du har lagt inn bestillingen med *ditt* navn slik at jeg finner deg igjen blant forespørslene om medlemskap. Når betalingen er registrert, bekrefter jeg deg som medlem. NB! Smør deg med tålmodighet. Pågangen kan bli stor, og det er kun én person som kan følge opp betalingene: jeg. Adventsstrikken skjer *på Facebook*, ikke per e-post eller vanlig post. Adventsstrikk 2018 er ikke en fysisk adventskalender - alt foregår i nevnte Facebookgruppe. 


Slik fungerer det: Jeg har laget et koftemønster til dame. Hver dag fra 1. til 24. desember, om morgenen, legger jeg ut bilde av en del av mønsteret og dagens instruksjon. Hvis du følger instruksjonene dag for dag, er kofta ferdig 24. desember. Avhengig av hvor raskt og hvilken størrelse du strikker, bør du beregne 2 – 4 timer strikketid hver dag. Dette er ment å være en hyggelig førjulsaktivitet, og ingen kommer til å vifte med pekefingeren mot deg hvis du blir hengende etter. Kofta kan strikkes ferdig i romjula, før påske eller en gang senere, når det passer deg. 


NB! Innbetalt beløp refunderes ikke, så vær sikker på at du ønsker å betale kr 130,- før du gjør det. 


Dersom du ikke rekker å strikke noe særlig i adventstiden, vil du få tilgang til mønsteret i sin helhet i løpet av romjulen. 


Dette er varen du betaler for: Dagens «luke» blir publisert i filformatet PDF. Dette formatet kan vises og lastes ned fra alle digitale enheter – såfremt riktig programvare er installert. Jeg har ikke anledning til å drive IT-support per Facebook, og du er selv ansvarlig for å installere nødvendig programvare slik at du får åpnet PDF-filer fra din enhet. Ønsker du å skrive ut PDF-filene, må du se til at du har riktig programvare for dette. Får du problemer i løpet av adventstiden, be noen rundt deg om hjelp. 


Generell informasjon om årets design: 

• kofte med knapper midt foran (ikke genser) 

• isydde ermer 

• 7 størrelser til dame, fra 93 til 153 cm overvidde (plaggets ferdige mål) 

• mønsterstrikk med tre farger (kun én eller to farger på samme omgang) 

• strikkefasthet: 24 m småmønstret strikk = 10 cm 

• pinnestørrelse: 2,5-3,5 (den størrelsen du må ha for å få riktig strikkefasthet) 

• garn brukt i oppskriften: Rauma finullgarn (100 % ull, 175 m / 50 g) 

  • Farge 1: mandel, farge nr. 4078
  • Farge 2: grusomgul, farge nr. 4805
  • Farge 3: lilla, farge nr. 0496

• 7-9 knapper, ca. 20 mm 


Beregnet garnmengde:

Overviddemål, inkl. 3 cm stolper:
93
103
113
123
133
143
153
cm
Farge 1
350
350
400
400
450
500
500
g
Farge 2
100
100
150
150
200
200
250
g
Farge 3
100
100
100
150
150
150
200


Fargetips: I min egen modell har jeg relativt liten kontrast mellom farge 1 og 2 (mandel og grusomgul). Kofta er blitt slik jeg ønsket den, selv om jeg antar de fleste ville ha ønsket større kontrast.

 

Tips: Jeg lager også oppskrift på noe tilbehør (lue / votter), som vil bli lagt ut for salg i romjula. Dersom du ønsker tilbehør, kan det være lurt å kjøpe garn til dette samtidig som til kofta. Kjøp i så fall 100 g mer av farge 1, 50 g av farge 2 og 3.