Handlekurv


Din handlevogn er tom!

inkl. mva. ekskl.frakt

NOK 0,00

mva. NOK 0,00

Påskestrikk 2019

Påskestrikk 2019 er en aktivitet for deg som er registrert på Facebook. Aktiviteten foregår i gruppa Påskestrikk 2019, og du må ha kjøpt denne varen for å bli sluppet inn i gruppa. Fra 10.-21. april veileder jeg deg til å strikke en genser i damestørrelse. Mønsteret er hemmelig, så du vet ikke hvordan den vil se ut til slutt. Følger du de daglige instruksene, er genseren ferdig i løpet av første påskedag.

NOK 130,-

DENNE VAREN ER EN DIGITAL AKTIVITET SOM FOREGÅR PÅ FACEBOOK

Påskestrikk 2019 er en aktivitet som vil foregå i Facebook-gruppa Påskestrikk 2019. For å bli medlem i den gruppa, må du ha kjøpt varen Påskestrikk 2019 her i nettbutikken, eventuelt kan du vippse kr 130,- til nr. 14727 (Vanjastrikk). Deretter må du trykke på Bli medlem-knappen i Facebook-gruppa Påskestrikk 2019. Det er viktig at du legger inn bestillingen med *ditt* navn slik at jeg finner den igjen blant forespørslene om medlemskap. Når betalingen er registrert, bekrefter jeg deg som medlem i nevnte Facebook-gruppe. NB! Smør deg med tålmodighet. Jeg slipper inn medlemmer i bolker et par ganger daglig. Pågangen kan bli stor, og jeg er alene om å følge opp innbetalingene. Påskestrikk 2019 skjer *på Facebook*, ikke per e-post eller vanlig post - alt foregår i nevnte Facebook-gruppe.

SLIK FUNGERER DET: Jeg har laget et genserdesign til dame / herre (unisex). Hver morgen fra 10.-21. april legger jeg ut dagens instruksjon. Hvis du følger instruksjonene dag for dag, er kofta ferdig i løpet av første påskedag, 21. april. For størrelsene opp t.o.m. XL bør du beregne 2-4 timer strikketid hver dag. Du bør beregne enda noe mer tid for str. 2XL-4XL. Dette er ment å være en hyggelig påskeaktivitet, og ingen kommer til å vifte med pekefingeren mot deg hvis du blir hengende etter. Genseren kan strikkes ferdig når du selv måtte ønske.


NB! Innbetalt beløp refunderes ikke, så vær sikker på at du ønsker å betale de 130,- kr før du gjør det. Om du ikke rekker å strikke noe særlig mens aktiviteten pågår, vil du få tilgang til mønsteret i sin helhet kort tid etter påske. 


DETTE ER VAREN DU BETALER FOR: Dagens instruksjon blir publisert i filformatet PDF. Dette formatet kan vises og lastes ned fra alle digitale enheter – såfremt riktig programvare er installert. Jeg har ikke anledning til å drive IT-support per Facebook, og du er selv ansvarlig for å installere nødvendig programvare slik at du får åpnet PDF-filer fra din enhet. Ønsker du å skrive ut PDF-filene, må du se til at du har riktig programvare for dette. Får du problemer underveis, be noen rundt deg om hjelp. 


GENERELL INFORMASJON OM ÅRETS DESIGN: 

• navn: Ullstjerne
• genser til dame / herre
• 7 størrelser fra 89 til 142 cm overvidde (plaggets ferdige mål)
• strikkefasthet: 18 m x 24 p  ensfarget glattstrikk = 10 x 10 cm
• pinner: settpinner, liten og stor rundpinne nr. 4 og 4,5 (den størrelsen du må ha for å få riktig strikkefasthet)  og muligens nr. 5 (mange opplever at de strikker strammere med mønsterstrikk)
• garn brukt i oppskriften: Lettlopi fra Istex (100 % islandsull, ca. 100 m / 50 g). Deltakere av Påskestrikk 2019 får 20 % rabatt på Lettlópi hos www.birgirsdottir.no fram til 10. april 2019. Detaljer om dette får du i gruppa Påskestrikk 2019 når du har betalt for å være med

• en del ensfarget strikk og mønsterstrikk med to / tre farger

• designet kommer i to varianter med ulik vanskegrad:

–«rød løype»: 3 farger totalt, kun 6 omg med 3 tråder på samme omg

–«sort løype»: 4 farger totalt, drøyt tredve omg med 3 tråder på samme omg


Overviddemål (plaggets ferdige mål): 89 (98) 107 (116) 124 (133) 142 cm 

Farge 1: 300 (300) 350 (350) 400 (450) 450 g

Farge 2: 100 (100) 100 (100) 100 (150) 150 g

Farge 3: 150 (150) 150 (200) 200 (250) 250 g

Farge 4: 50 (50) 50 (50) 100 (100) 100 g


NB! Garnmengdene gjelder for «sort løype». Hvis du kjører «rød løype», velg kun farge 1, 2 og 3 i tabellen. Garnmengden for farge 4 legges sammen med farge 2.


TIPS! Farge 1 er hovedfargen. Den brukes også som mønsterfarge mot farge 3, og det bør derfor være kontrast mellom disse. Farge 2 møter både farge 1 og 3 og bør være i kontrast til begge disse. Farge 4 skaper spenning :-D


Valg av størrelse:

Ønsker du en romslig genser, velg størrelsen over ditt eget brystmål. Ønsker du å bruke genseren under f.eks. en skalljakke, velg størrelsen lik eller litt mindre enn ditt eget brystmål. Eks.: Mitt brystmål er 106 cm. Str. 107 cm overvidde er tettsittende, men uten at mønsteret blir strukket.


NB! Det tas forbehold om riktige garnmengder, da denne oppskriften ikke har vært teststrikket i alle størrelser. Jeg mener at jeg har beregnet nok garn, men kjøp gjerne et ekstra nøste av hver farge.