Handlekurv

Din handlevogn er tom!

inkl. mva. ekskl.frakt

NOK 0,00

mva. NOK 0,00

Varegruppe

Adventsstrikk 2019

Adventsstrikk 2019 er en aktivitet for deg som er registrert på Facebook. Aktiviteten foregår i gruppa Facebook-gruppa Adventsstrikk 2019, og du må ha kjøpt denne varen for å bli sluppet inn i gruppa. Fra 1.-24. desember veileder jeg deg til å strikke en kofte i damestørrelse. Mønsteret er hemmelig, så du vet ikke hvordan kofta vil se ut til slutt. Les mer om designet lenger ned på siden.

NOK 140,00

DENNE VAREN ER EN DIGITAL AKTIVITET SOM FOREGÅR PÅ FACEBOOK

Adventsstrikk 2019 er en aktivitet som vil foregå i Facebook-gruppa Adventsstrikk 2019. For å bli medlem i den gruppa, må du ha kjøpt varen Adventsstrikk 2019 her i nettbutikken, eller du kan vippse kr 140,- til nr. 14727 (Vanjastrikk). Deretter må du be om medlemskap i Facebook- gruppa Adventsstrikk 2019. Det er viktig at du har lagt inn bestillingen med *ditt* navn slik at jeg finner deg igjen blant forespørslene om medlemskap. Når betalingen er registrert, bekrefter jeg deg som medlem. NB! Smør deg med tålmodighet. Pågangen kan bli stor, og jeg er alene om å følge opp innbetalinger og medlemsforespørsler. Adventsstrikk 2019 skjer *på Facebook*, ikke per e-post eller vanlig post. Adventsstrikk 2019 er altså ikke en fysisk adventskalender - alt foregår i nevnte Facebookgruppe. 


Slik fungerer det: Jeg har laget et koftemønster til dame. Hver dag fra 1. til 24. desember, om morgenen, legger jeg ut bilde av en del av mønsteret og dagens instruksjon. Hvis du følger instruksjonene dag for dag, er kofta ferdig 24. desember. Avhengig av hvor raskt og hvilken størrelse du strikker, bør du beregne 2 – 4 timer strikketid hver dag. Dette er ment å være en hyggelig førjulsaktivitet, og ingen kommer til å vifte med pekefingeren mot deg hvis du blir hengende etter. Kofta kan strikkes ferdig i romjula, før påske eller en gang senere, når det passer deg. 


NB! Innbetalt beløp refunderes ikke, så vær sikker på at du ønsker å betale kr 140,- før du gjør det. 


Dersom du ikke rekker å strikke noe særlig i adventstiden, vil du få tilgang til mønsteret i sin helhet i løpet av romjulen. 


Dette er varen du betaler for: Dagens «luke» blir publisert i filformatet PDF. Dette formatet kan vises og lastes ned fra alle digitale enheter – såfremt riktig programvare er installert. Jeg har ikke anledning til å drive IT-support per Facebook, og du er selv ansvarlig for å installere nødvendig programvare slik at du får åpnet PDF-filer fra din enhet. Ønsker du å skrive ut PDF-filene, må du se til at du har riktig programvare for dette. Får du problemer i løpet av adventstiden, be noen rundt deg om hjelp. 


Generell informasjon om årets design: 

• kofte med knapper midt foran (ikke genser) 

• isydde ermer 

• 8 størrelser til dame, fra 93 til 146 cm overvidde (plaggets ferdige mål) 

• mønsterstrikk med tre farger (kun én eller to farger på samme omgang) 

• strikkefasthet: 24 m småmønstret strikk = 10 cm 

• pinnestørrelse: 2,5-3,5 (den størrelsen du må ha for å få riktig strikkefasthet) 

• garn brukt i oppskriften: Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk (100 % ull, 315 m / 100 g) 

  • Farge 1: melert lys grå, farge nr. 6054
  • Farge 2: støvet, mørk rosa, farge nr. 6073
  • Farge 3: mørk rosa, farge nr. 6018

• 7-9 knapper, ca. 20 mm 


Beregnet garnmengde:


Overviddemål,
inkl. 3 cm stolper:

93

101

108

116

123

131

138

146

cm

Farge 1

400

400

400

500

500

500

600

600

g

Farge 2

100

100

100

200

200

200

200

300

g

Farge 3

100

100

100

100

100

100

100

200

g


NB! Det tas forbehold om riktige garnmengder, da denne oppskriften kun har vært teststrikket i str. 116 cm overvidde. Jeg mener likevel at jeg har beregnet nok garn :-) 


Fargetips: Farge 1 er hovedfargen, den det er mest av. Farge 2 og 3 opptrer som mønsterfarger på farge 1. Mønsteret egner seg også for strikk med bare 2, ev. flere enn 3 farger, og det går an å bruke restegarn.


Tips: Jeg lager også oppskrift på noe tilbehør som vil bli lagt ut for salg i romjula. Dersom du ønsker tilbehør, kan det være lurt å kjøpe ekstra garn til dette samtidig som til kofta.